LAATUA ESIMIESTYÖHÖN - asiakastyytyväisyys +41% ja TYT +37%

Valmennuksen nimi ”Laadukas esimiestyö asiantuntijaorganisaatiossa” houkutteli minut osallistumaan valmennukseen. Tuntui hyvältä idealta päivittää tietoja ja taitoja 20 esimiesvuoden jälkeen, SOK Kiinteistötoimintojen tekninen päällikkö Joni Nyholm kertoo.

Joni ja kiinteistötoimintojen ylläpidon johtaja Teemu Sipilä lähtivät mukaan avoimin mielin hakemaan uusia työkaluja ja näkökulmia esimiestyöhön. Valmennus muodostui neljästä kahden päivän lähiopetusjaksosta Jollaksessa sekä yhdestä seurantapäivästä. Välillä tehtiin etätehtäviä.

”Valmennus oli mielestäni hyödyllinen, koska pystyin reflektoimaan siellä opiskeltuja asioita suoraan omaan työhöni. Se teki opiskelusta mielekästä. Oivalsin, että asiantuntijaorganisaatiossa olen esimiehenä ensisijaisesti tiimin palvelija, en käskyttävä pomo tai johtaja. Tärkein tehtäväni on antaa tiimiläisilleni mahdollisuus tehdä työnsä hyvin ja kehittyä sekä varmistaa toiminnalle riittävät resurssit”, Joni toteaa.

”Asiantuntijaorganisaatiossa esimies on enemmän tiimin toiminnan mahdollistaja kuin pomo.”

”Konkreettisena työkaluna olen ottanut käyttöön vuosikellon, joka helpottaa koko tiimin ja oman toimintani suunnittelua. Sparrausta ja fasilitointia esimiestyön menetelminä käytän nyt entistä enemmän.”

S-Huollosta Vuoden työyhteisö

Vuonna 2014 SOK:n Vuoden työyhteisöpalkinto myönnettiin kiinteistötoimintoihin kuuluvalle S-Huollolle. Jonin mielestä valmennuksella on saavutukseen merkittävä vaikutus. Koulutuksen aikana ja sen jälkeen työyhteisötutkimuksen tulokset ja asiakastyytyväisyys ovat nousseet selvästi. Asiakastyytyväisyystutkimuksen arvosana on vuodessa kehittynyt 3,2:sta 4,5:een. TYT-arvosana puolestaan nousi 61,2:stä 84:ään.

”Jouduin valmennuksessa todella haastamaan itseäni ja aiempia käsityksiäni esimiestyöstä. Suosittelenkin valmennusta vilpittömästi kaikille asiantuntijaorganisaatiossa esimiestehtävissä työskenteleville.”

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä