INSPIROIVIA IDEOITA kaupallisiin sesonkeihin

”Meillä Suomessa on vielä paljon opittavaa siitä, kuinka eri sesongit hyödynnetään kaupallisesti. Omalla toimialallani, kuten monella muullakin, yksi sesonki on ylitse muiden – joulu. Oli mahtavaa päästä näkemään, millainen on joulu Lontoon tavarataloissa ja erikoisliikkeissä”, ketjupäällikkö Birgitta Remes Emotion-ketjusta kertoo.

Hän osallistui joulukuussa Jollas Instituutin järjestämälle opintomatkalle. Hyvin antoisaa oli, että mukana oli useiden eri toimialojen edustajia SOK:sta.

”Brittien kyky luoda ostamiseen houkuttavia kokonaisuuksia erilaisista tuoteryhmistä esillepanojen ja myymälämarkkinoinnin avulla teki vaikutuksen.”

”Meillä virisi kahden päivän aikana monta mielenkiintoista keskustelua ja konkreettista kehitysideaa, joista voimme ammentaa yli toimialarajojen.”

Hyvin organisoitu reissu

Lontoossa nähtävää on enemmän kuin kylliksi, joten hyvä suunnittelu ja organisointi on onnistuneen opintomatkan edellytys. Birgitta Remes antaa kiitosta Jollakselle ammattitaitoisesta ennakkosuunnittelusta, kiinnostavista ja inspiroivista kohteista sekä täsmällisistä matkajärjestelyistä.

”Ehdimme aistia joulutunnelmaa ja saada virikkeitä suurista tavarataloista, kuten Harrod´s ja John Lewis, ostoskeskuksista kuten Marks & Spencer -vetoisesta Westfieldistä sekä lukuisista erikoisliikkeistä. ”Retail-safari” eli tutustuminen kävellen Lontoon upeimpiin joulunäyteikkunoihin oli elämys.”

”Tutustuimme myös siihen, millaisia ovat brittikuluttajat tänään. Yksi keskeinen havainto oli, että digitaalisuuden ja erityisesti mobiilin hyödyntämisessä he ovat paljon meitä edellä. Ihailtavaa oli, kuinka sitoutuneesti henkilökunta hoitaa työnsä ja palvelee jokaisen asiakkaansa hyvin valtavista ruuhkista huolimatta”, Birgitta Remes toteaa.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä